Projectmanagement

Campina Dichtbij

23 Mei 2012 organiseerde Mood Concepts in opdracht van FrieslandCampina de grootste live consumentenactie ooit. 5.000 Melkveehouders en 1.200 medewerkers van FrieslandCampina gingen deze dag ‘de boer op’ om door middel van een huis-aan-huis-actie heel Nederland te laten zien waar de melk vandaan komt.

In de ochtend werd men ontvangen in 16 verzamellocaties in Nederland, waaronder Thialf in Heerenveen, de Brabanthallen in Den Bosch en de Ijsselhallen in Zwolle. Vanuit de Amsterdam Convention Factory opende presentatrice Bridget Maasland de actie; zij schakelde live met Filemon Wesselink in Heerenveen en Jeroen Smits in Den Bosch. De Kast, zorgde voor een waar ‘kippenvel’-moment met haar lied ‘De dag breekt aan’, dat speciaal voor deze gelegenheid door de band werd gecomponeerd als ‘ode aan de boer’.

In totaal werden ruim 350.000 huishoudens bezocht in 139 dorpen en steden in heel Nederland. Verder werden er 154 vrachtwagens en koelwagens ingezet, 822 steekwagens, 175 wijk- en locatiemanagers, 14 cameraploegen, 3 helicopters, 1 regiewagen en 4 satellietwagens, 6.000 actiejacks en caps, 6.500 lunchpakketten en 1.440 heliumballonnen. De melkveehouders overhandigden aan de consument 350.000 “special edition” – literpakken halfvolle Campina-melk. De sympathieke actie werd door de consument zeer enthousiast ontvangen.

Datum: Mei 2012
Locatie: 139 steden in heel Nederland
Doelstelling: Grootste live-consumentactie ooit