Een gepassioneerd wereldwijf
Passie komt van het Latijnse woord ‘passie' en dat betekent hartstocht. Een passie is iets wat je doet en betrekking heeft op het hart. Een handeling waar je ontzettend van houdt zoals bijvoorbeeld anderen iets leren, iets organiseren, iets bedenken en iets uitvoeren. Passie is een intens verlangen of enthousiasme voor iets, iemand of een resultaat en het is vaak een verhaal, een toneelstuk, een muziekstuk of een event!! En in het alledaags spraakgebruik wordt het woord "passie" ook als synoniem voor "overgave" of "met grote inzet" gebruikt.
Corine en ik kennen elkaar van Martinair partyservice. Zij was daar een kleine 30 jaar geleden de Hoofd Werkvoorbereider van vele evenementen (ABN-AMRO tennistoernooi, Champion Arnhem en Sail Amsterdam) en ik mocht deze als projectleider voor- en met haar- uitvoeren. Met haar karakteristieke loopje (kont iets naar achter, voeten iets naar binnen gericht en uptempo) zag je haar van verre aan komen draven. Met haar in de buurt was er altijd leven in de brouwerij. Zij had een goed gevoel voor humor, kon zich vreselijk ergeren als er zaken anders waren uitgevoerd dan gepland, had een allergie tegen smoesjes, was bijzonder attent, ongelofelijk overtuigd van haar gelijk, koppig maar vooral enorm gepassioneerd!! Corine ging door waar anderen stopten. Ze was enorm creatief, had een geweldige verbeeldingskracht, kon goed visualiseren en regelde alles!! Zelfs tot diep in de nacht!
Zoveel jaren later is er echt niets veranderd. Het uptempo loopje met de kont naar achteren en de voeten iets naar binnen gericht, is nog steeds hetzelfde en als je met haar samenwerkt proef je de passie, het ongeduld, het plezier, het perfectionisme, de ervaring en professionaliteit. Ze heeft een ongelofelijk oog voor details, is doortastend en geeft ruimte aan mensen en ideeën maar wil wel graag alles zelf in de hand houden (knipoog). Corine is de belichaming van Mood Concepts. Haar bedrijf is vernieuwend en verrassend en zij is de CE(xective)O, CO(Operational), CF(inancial)O, CH(appy)O met lef die buiten de geijkte kaders durft te denken! Ze creëert, produceert en regisseert, samen met haar team en de opdrachtgevers, de mooiste herinneringen!
Zo was er de rebranding van Bavaria waar alle medewerkers van de organisatie op Blue Monday in tal van regio’s Amstel en Heineken kratjes omwisselden voor Bavaria kratten!! De nacht ervoor werden ook alle trucks nog even voorzien van van het nieuwe logo. Want als je wat doet dan doe je het……………………Corine style! De actie ‘Campina Dichtbij’ voor FrieslandCampina was een Award Winning Event (bekroond met de Gouden Giraffe Effectief 2013) waar duizenden boeren in 135 dorpen en steden van Nederland pakken melk uitdeelden aan verbaasde bewoners! En Corine regelde en passant ook nog een boot voor Bertha 3 zodat zij vanuit de grachten kon zien aan wie haar melk werd uitgedeeld. Ze haalde de kolen uit het vuur in Rusland voor Moskow City Racing. De coureurs reden langs het Rode Plein, het Kremlin en de Moskou Rivier richting het ‘Bolsjoi Theatre Square’ om de toegestroomde bezoekers en Bavaria Vips, te trakteren op donuts, gierende banden en ronkende motoren. Corintina Berkelajevitsj (Codename ‘Helga’) was niet alleen heer en meester(es) op de track, maar ook op het dakterras van het Ritz Carlton.
Misschien wel de meest roemruchtige en spraakmakende actie was de ‘Dutch Dress’ (in de volksmond beter bekend als het ‘Oranje Bavaria Jurkje’ tijdens de WK). Dit resulteerde in ongelofelijk veel aandacht in de internationale pers maar de draagsters zaten wel een aantal uren vast in de gevangenis in Zuid Afrika. Ze ging bijna op de vuist met de mannen van de Secret Service inzake de komst van Bill Clinton voor de ‘24 uur van de Reclame’ in Amsterdam, leidde het bezoek van de Koning en Koningin aan haar Achterhoek in goede banen en was zakelijk en persoonlijk heel erg betrokken bij de Special Olympics. Ook nu nog blijft zij zich inzetten voor mensen met een verstandelijke beperking in haar rol van lid van de bidcommissie van Special Olympics Nederland. En in een aantal gevallen liep de passie voor aanvang of tijdens het event zo op dat ze dat moest beslechten met een ziekenhuisbezoek (ze belde letterlijk vanuit het Ziekenhuis met Zuid-Afrika) of een weekje rust. Passie kent ook haar nadelen.
‘Typisch Corine’ is haar verblijf in Rio de Janeiro tijdens de Olympische Spelen waar dorpsgenoot Elis Ligtlee goud wint op de Keirin (baanwielrennen). Nog voor het ‘Wilhelmus’ was er al een telefoontje gepleegd naar het Gemeentehuis in Brummen vanuit het Holland Heineken House, dat het natuurlijk wel duidelijk was wie de huldiging voor Elis moest gaan verzorgen. Er zijn zelden zo veel mensen tegelijk op de been geweest in Eerbeek. Jaren later kreeg Elis door de inzet van Corine haar eigen ‘Elis Ligtlee’-plein in Eerbeek, op de dag waarop ze ooit goud won in Rio. (dat was overigens niet toevallig)
En daar waar velen vanaf medio maart 2020 niet wisten hoe het verder moest trok Corine haar plan en schakelde als één van de eersten naar Online Events. En nu, na ruim een jaar word ze als een serieuze speler op het gebied van online events gezien! Verrassend…………….nee natuurlijk niet!!!!
Zakelijk is het een groot succes! Haar passie voor events, haar opdrachtgevers, haar creativiteit en durf hebben gezorgd voor een meer dan succesvolle onderneming. Maar er is ook een emotionele kant aan die passie: de bewondering, vriendschap, opwinding, diepe affectie of liefde voor iemand. Die kant van haar leer je kennen als je na afloop van een event lekker zit na te genieten met haar, of wanneer je wat langer met haar samenwerkt. Want Corine is naast onderneemster ook een fantastische dochter, zus, (HELE TROTSE) tante en vriendin. Kortom; een gepassioneerd wereldwijf!!
19 Mei 2021 bestaat haar Mood Concepts 15 jaar. Zeker in deze tijd is dat bijzonder. You did it! Trots op jou en ik teken voor nog 15 jaar met fantastische, hilarische, onnavolgbare en fantastische uitdagingen op het eventvlak. Live, online of hybride: ik ben er bij!
Nog vele jaren!
Milo